El Pont del Petroli
El primer pont del petroli es va construir amb fusta l'any 1892 i el seu ús era per descarregar el petroli dels vaixells, d'allà es transportava la refineria Suari Canals i Cía.
A la dreta tenim una fotografia del Pont de principi del 1900.
A l'esquerra tenim el Ciutat de Reus, es un petrolier a vapor d'aquella època.
Amb els anys i per adequar-se a les circumstàncies s'ha reformat fins a 5 ocasions, l'última d'aquestes reformes va ser l'any 1965 quan va ser comprat per l'empresa Campsa que el va utilitzar fins al 1990.
Fotografia de la dècada dels 90 quan estava abandonat
Va quedar totalment abandonat des del 1990 fins a l'any 2001, aquell any l'Ajuntament de Badalona va decidir el seu enderroc. Aquesta notícia va movilitzar a la majoria de Badalonins, amb el Sr. Josep Valls al davant, van fer pinya per evitar l'enderroc del que consideràvem un símbol de la nostra ciutat.
L'any 2003 va passar a ser propietat de l'ajuntament de badalona, el qual va realitzar obres al pont i passeig marítim que van acabar el 13 de juny de 2009.
L'any 2011 es va reconèixer l'esforç del Sr Josep Valls i va rebre el premi de badaloní de l'any.

El senyor Josep Valls rebent el premi a badaloní de l'any 2011.
El pont que coneixem a dia d'avui és una estructura de formigó que s'endinsa 250 metres al mar i té una amplada de 3,5 metres i està suportat per 20 columnes, al final del pont.
Al final del pont tenim una petita estació meteorològica, que podem consultar en el següent link.
http://www.pontdelpetroli.org/webcam.aspx
Citar siempre la procedencia vicentesanahuja@gmail.com
ResponderEliminarEstimado Sr la fotografia 1 tiene copyrigth del Museu de Badalona y no puede publicarse sin permiso expreso
ResponderEliminarLa segunda esta libre de copyrigth pero siempre es de cortesia citar la procedencia
Atentamente
Vicente L Sanahuja